A tanárok többsége – ellentétben a gyerekekkel – nem szereti, ha cirkusz van az óráján. Van azonban olyan pedagógus, aki a tanítás alatt is megengedi tanítványainak a zsonglőrködést, sőt, még különórát is tart a cirkuszban. Számadó László a Fővárosi Nagycirkuszban az előadásokhoz kapcsolódóan az elmúlt években rendszeresen tartott rendhagyó matematikaórákat. Ez az igen különleges kezdeményezés összekapcsolja a cirkuszt és az iskolát, a szórakozást és a tanulást.

Fekete Péter cirkuszigazgató munkatársaival a cirkuszművészet megújításán, újraértelmezésén dolgozik. Ennek része a cirkuszpedagógia. Kardos Kata, a Fővárosi Nagycirkusz cirkuszpedagógiai programkoordinátora szerint „ha a megszokott környezetből kimozdítjuk a gyerekeket, már az új helyszín is felkelti annyira az érdeklődésüket, hogy nyitottabbá váljanak a mondandónkra. Mi ezt a lehetőségünket szeretnénk kiaknázni: új helyszínt, új oktatási formát biztosítunk az érdeklődő csoportoknak, pedagógusoknak.”

Rendhagyó órák a Fővárosi Nagycirkusz egyik szolgáltatása. Az ország különböző pontjáról érkeztek már osztályok, hogy bekapcsolódjanak ezekbe az órákba.  A cirkuszpedagógiai programokra még díjmentes vasúti utazást is ignybe vehetnek az iskolás csoportok. Voltak olyan alkalmak, amikor több száz diák vett részt az órán. Az óriás kivetítőn megjelenő ábrák, képek segítségével mindenki követheti az óra menetét, a legszerencsésebbek pedig egy-egy feladat megoldásával a porondon is szerepelhetnek... tovább

Forrás: http://www.ematlap.hu/index.php/gazda-g-sag-2018-06/684-kesz-cirkusz-ez-a-matekora
Érintő - Elektronikus Matematikai Lapok - Negyedévente megjelenő online folyóirat a matematika tanításáról, tudományos eredményeiről,...